loading...
Sport
admin بازدید : 6 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

علاقه ی او به فوتبال از حومه ی شهر لیون که او در آن رشد یافت آغاز شد . در 9 سالگی به المپیک پیوست ، شش سال بعد او به مدرسه ی ولاژ تولا پیوست.

کریم ینزما (19 دسامبر 1987) اصلیتی مانند زیدان دارد . هر دوی آنها در منطقه ی کابیلیای الزایر ریشه دارند. دا لاکهال بنزما ، پدر بزرگ کریم ، در آنجا می زیست تا این که بالاخره در دهه ی 50 ، خانواده ی بنزما به لیون کوچ کردند . بازیکن رئال اولین ضربه ی خود در زمین چمن به توپ را در ال برون ، در شمال شهر لیون زد . " هنوز صدای موسیقی رپ ماشین جوانانی که با خوشحالی از آنجا می گذشتند را به یاد می آورم . من همیشه با برادر کوچکم بازی می کردم ، من حمله می کردم و او دفاع می کرد ." کریم دز یک خانواده ی نه نفره ششم است . (پنج دختر ، چهار دختر) پدرش کارمند مجلس بود و مادرش خانه دارد .

او همچنان به بازی در مدرسه ی ژان لورگت ادامه داد و سپس به ترایون بارون پیوست . او در این تیم توانست با هت تریک در برابر یک تیم لیونی ، نظر چند استعدادیاب را به خود جلب کند . او در آنجا اولین قراردادش را با المپیک منعقد کرد و شش سال بعد راهی مدرسه ی ژان مولین و تیم ژرلاند ولاژ تولا شد . خانواده اش به تشویق او می پرداختند . سلی ، خواهرش آن زمان را به یاد می آورد :" به یاد می آورم که همیشه در زمین فوتبال بود و با افرادی که سه چهار سال از او بزرگتر بودند بازی می کرد . او بیشتر در زمین فوتبال راحت بود تا در مدرسه.

او در طبقه پنجم مدرسه تولا ولاژ اتاق داشت ، با چشم انداز استادیوم ژرلاند (استادیوم المپیک)" یاد گرفتم که چطور باید در یک خوابگاه زندگی کنم" حالا یانیس تافر (ستاره ی جوان لیون) به گفته ی خودش این اتاق را تصاحب کرده است .

بنزما در در فوریه 2007 به اکیپ گفت : واقعا من هیچگاه علاقه ای به لیگ فرانسه نداشته ام ، قلب من همیشه در مادرید بوده است .

مربی تولا ولاژ که بازیکنانی چون ژولی ؛ مالودا ، بن عرفا و برونو انگوتی را به جهان فوتبال معرفی کرده است مسئول جلا دادن این مروارید فرانسوی بود . مخصوصا از لحاظ بدنی . در شش سالی که کریم پیش از بازی در تیم اصلی ( برابر متز در 2004) حاضر شود ، با برنامه های قدرتی و سرعتی مربی اش گیامه تورا به خوبی آماده شده بود . " در آن دوره سرعت تست دو را از 25.50 ثانیه به 21.30 قانیه رساند " در نوامبر 2003 ، او با زدن دو ، سه گل در هر بازی مورد توجه قرار گرفت . از آن به بعد او توانست عنوان قهرمانی فرانسه (16 و 18 سال) فینال جام حذفی در 2005 ، اولین بازیش برای لیون را انجام دهد.

بنزما 17 ساله ، از یک جوان جویای نام در حال تبدیل شدن به یک ستاره ی بزرگ بود . همه او را با هانری مقایسه می کردند که موجب آزردگیش می شد . در جام گامبردیا که جام معتبر زیر 18 سال فرانسه است درحشید و با دو گل دیرهنگامش زمینه ی قهرمانی تیمش را فراهم ساخت . در ابتدای کار در المپیک (2005) در استاده فرانس با دو گلی که زد زمینه ی برد 6 بر 2 تیمش برابر استراسبورگ را فراهم ساخت .


مدیران وقت لیون در سال 2003 از پذیرش این بازیکن سر باز زدند ، درست مانند پلاتینی که در زمان بازیگریش با مخالفت متز مواجه شد و در نانس فوتبالش را ادامه داد . آرماند گاریدو اولین مربی کریم به او گفت : "او فقط یک بازیکن آماتور است و توجه کسی را نمی تواند به خود جلب کند ." اما کریم در بازی تیمش با سوشو که با نتیجه ی 4-0 به پایان رسید تمام نگاه ها را به خود جلب کرد . مربی تیم اصلی سوشو ، گای لاکومبه آنجا بود و کریم چشمان او را به خود خیره کرده بود . رن پیشنهاد دو میلیون یورویی را برای کریم 15 ساله مطرح کرد ، آژاکس نیز به جمع مشتریان او پیوسته بود.

سر انجام ژان میشل آئولاس نظر خود را تغییر داد . در نوامبر 2003 ، کریم به جمع بازیکنان المپیک پیوست و در حالی که تنها 16 سال داشت در هشت ماه 38 گل به ثمر رساند . این رکورد را تنها سدریک بودرم (بازیکن فرانسوی که در سالهای 92 تا 92 در المپیک بود) توانسته بود بدست آورد .

در همان فصل ، کریم در فینال تورنمنت مونتاژیو برابر نانت درخشید (برد چهار بر صفر) آرماند گارید (مربی) یک تصویر را در ذهن خود ثبت کرده است :" بدون شک او بهترین بازیکن و بهترین گلزن این رقابتها بود " . حالا حمایت رنه ژرارد ( بازیکن فوتبال در دهه 60 و سپس مربی تیمهای پایه) را پشت سر خود داشت :" تو یک ستاره هستی ، چطور هنوز قرارداد حرفه ای نبسته ای ؟" او سپس به تیم زیر 17 سال فرانسه در سوئیس ملحق شد (در کنار دیگر بازیکنان مستعدی چون بن عرفا ، نصری و مندز) .

او پس از آن گام دیگری برداشت و به تیم زیر 18 سال المپیک پیوست و در 14 بازی با 12 گلی که به قمر رساند موجب قهرمانی لیگ فرانسه شد . نمایش حیرت انگیز این بازیکن از چشمان پل لژون (مربی تیم اصلی) دور نماند و سرانجام در 15 ژانویه 2005 فرصت حضور در تیم اصلی را بدست آورد . بنزما در دقیقه 77 وارد زمین شد و پاس گل دوم المپیک را به نام خود به ثبت رساند . چند روز بعد ، او اولین قرارداد حرفه ای خود را با تیم اصلی به ثبت رساند .

رویایش برای حضور در چمپیونزلیگ خیلی زود به حقیقت پیوست و در بازی با روزنبرگ (در حالی که 17 سال داشت) گلزنی کرد . او در حال ستاره شدن بود و نامش بارها و بارها در روزنامه های فرانسوی نوشته می شود . سپس الجزایر از او خواست که دعوتشان را بپذیرد و او این گونه جواب داد : " به فرانسه امید بیشتری دارم" دومنک چند ماه بعد او را برای بازی دوستانه برابر یونان دعوت کرد . کریم مصدوم شد و از این بازی باز ماند . وی گفت :" باز خواهم گشت" و این کار را برابر اتریش در سال 2007 انجام داد .

با قد 182 سانتی متری و بدن ورزیده شده در مدرسه ی تولا ولاژ کریم تبدیل به یک گلزن قهار شده بود . لوئیز فرناندز وضعیت او را این گونه توصیف کرد :" او مانند مورینتس در زمان اوجش است . نه تنها برای قدرتش ، بلکه برای مهارتی که همچون هانری دارد . او یک جرقه نیست ، نیاز ندارد که زیاد با توپ بازی کند و با چند ضربه ی کوچک می تواند گلزنی کند "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 88
  • بازدید کلی : 744